ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی سهم اندک ادبیات معاصر در دانشگاه مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض»
سرخط خبرها

گزارشی از سفر زائران مشهدی اربعین حسینی| بر بال سیمرغ بسوی سرزمین عشق

  • کد خبر: ۱۸۲۴۵۱
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
گزارشی از سفر زائران مشهدی اربعین حسینی| بر بال سیمرغ بسوی سرزمین عشق
این روز‌ها ایرانیان بسیاری از راه‌های مختلف خود را به کربلای معلی می‌رسانند تا در ضیافت عشق و دلدادگی امام حسین(ع) شرکت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، زائران و عاشقان حسینی در آستانه فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان و یاران و باوفای او، از جای جای کشور به سوی کربلا در حرکت هستند و فرودگاه بین المللی مشهد نیز روزانه میزبان جمعیت بسیاری از ایرانیان و دیگر مللی است که مشهد را برای پرواز به سوی عراق انتخاب کرده اند.

ترمینال شماره ۲ فرودگاه مشهد، مملو از جمعیتی است که فارغ از نژاد و ملیت، به میهمانی عشق حسینی دعوت شده اند و به اتفاق خانواده و یا دوستان خود، آماده پرواز به نجف اشرف هستند.

محمدرضا، جوان ۲۲ ساله‌ای است که با ما به گفتگو نشست و از حس و حال خود گفت. او صحبت اش را چنین آغاز کرد: این پنجمین سفر من به عراق در ایام اربعین است و جز این مراسم بزرگ جهانی، از ۱۲ یا ۱۳ سالگی تاکنون بیش از ۱۶ سفر عتبات را تجربه کرده ام و این جس و شور بی سابقه است.

دو خانم جوان در گوشه دیگری از سالن انتظار فرودگاه نشسته اند و از قرار معلوم، بلیت گیر نیاورده اند. اما امیدوارانه در انتظار کنسلی بلیت به مقصد نجف یا بغداد هستند تا بتوانند خود را به کاروان عاشقان کربلا برسانند.

یکی از این خانم‌ها به ما گفت: این نخستین تجربه سفر من به عراق است و همزمانی آن با ایام اربعین، حس متفاوتی در من شکل داده است. امیدوارم به این آرزو برسم و امشب در حرم امیرالمومنین (ع)، دعاگوی مردم ایران باشم.

رفت و آمد پر ازدحام زائران پاکستانی را نظاره گر هستیم که از مشهد عازم عراق هستند و به اتفاق خانواده آماده سوار شدن به هواپیما هستند. در همین لحظه، چشمم به خانواده‌ای خورد که گویا از پرواز خود جا مانده بودند و نگران بودند شاید عازم این سفر نشوند.

پدر خانواده، جانباز جنگ است و به تازگی عمل قلب انجام داده. می‌گوید به عشق دختران کوچکم عازم این سفر شده ام و متاسفانه از پروازمان جا ماندیم و امیدوارم به حق صاحب اسم این روز‌های عزیز، در پرواز بعدی جایی برای ما باز شود.

همسرش نیز در حالی که اشک می‌ریخت گفت: دختران کوچکم تابحال کربلا نرفته اند. به آن‌ها قول داده بودیم اگر زیارت عاشورا را حفظ کنند، رهسپار کربلا و نجف می‌شویم. امیدوارم پیش دخترانم شرمنده نشویم.

هنگامی که در آستانه خروج از فرودگاه بودیم، گوشه‌ای از سالن، خانمی مشغول عبادت و اقامه نماز عصر بود. منتظر ماندم تا عبادت اش به پایان برسد تا گفت و گوی کوتاهی داشته باشیم.

او گفت: این دومین اربعینی است که مشرف می‌شوم و پیش از این نیز، همراه با پدر سالخورده و بیمارم به سفر عتبات مشرف شده بودم.

وی ادامه داد: حس و حال این سفر برای کسانی که افتخار مجاورت با امام رضا(ع) را دارند، خیلی متفاوت است. بزرگان ما همیشه گفته اند ائمه اطهار، نور واحد هستند و زیارت مرقد مطهر هریک از ایشان، افتخاری برای همه ماست. ایشان را ترک کردیم تا به عبادت خویش بپردازند.

در خروجی ترمینال، موکبی به کوشش فرودگاه مشهد برپا بود و نمایشی آئینی توسط چند کودک و نوجوان با همراهی بازیگران تئاتر مشهد در حال اجرا بود و بسیاری از مسافران هم به تماشای این معرکه عاشقی نشسته بودند. نزدیک غروب شد و غرش هواپیما در آسمان نشان از حرکت کاروان زائران حسینی به سمت سرزمین عشق میداد. به یاد این افتادم که پس از اربعین، امام رضای خودمان میهمان دارند و باید آماده پذیرایی از میهمانان پیاده امام مهربانی‌ها باشیم. به قول آن خانم، ائمه ما، نور واحد هستند و هرکس چشم اش به این نور بیوفتد، دیدگانش روشن و قلبش سرشار از عشق می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->